Enter Medea

za 06 t/m za 13 april

Enter Medea

Frascati Producties / Stephen Liebman

theater

Over

Wraak, wraak eindeloze wraak.

Een vrouw zit op de rand van de afgrond. Haar naam is Medea; al eeuwen een naam die niemand licht uitspreekt. Een naam die een ellendige geschiedenis van meervoudige moord en peilloos verraad achter zich aan sleurt. Medea is als de schaduwzijde van een vrouw, het negatief van een moeder. Ze is een ongrijpbaar concept en toch ook gruwelijk, zinnelijk mens. Zal ze springen? Kan ze nog terug? Of wanneer komt die verdomde hemelwagen om haar uit dit eindeloze tranendal te redden?

Stephen Liebman maakt opnieuw een geheel eigen bewerking van een klassieker, ditmaal van Medea van respectievelijk Euripides, Seneca, Anouilh en Medeamateriaal van Heiner Müller.
Camilla Siegertsz speelt de hoofdrol, Tarik Moree en Tim Olivier Somer (in 2018 afgestudeerd aan Toneelschool Maastricht met My Dinner with…) zijn letterlijk haar tegenspelers: een koor van zonen, haar man Jason en de machtige Kreon en Aegeus.

In zijn bewerking bewandelt Liebman het pad van de toneelgeschiedenis terug naar de originele mythe, waarbij hij her en der wat oerkrachten loswrikt. En opnieuw is taal een machtsmiddel.
Stephen Liebman portretteert in zijn werk het liefst mensen van vlees & bloed en plaatst hen midden in de complexiteit van hun omgeving en hun geschiedenis. Enter Medea is de gewelddadige, b(anale) de(con)structie van een geact(ualis)eerde tragedie uit een ver ver verleden.

regie en bewerking Stephen Liebman spel Camilla Siegertsz, Tarik Moree, Tim Olivier Somer coach Kasper Tarenskeen 

Makers

Stephen Liebman rondde in 2018 de regieopleiding ATD af met twee eigen bewerkingen: Het Proces (naar Kafka) en Fuckboy, je maintiendrai (naar Choderlos de Laclos en Müller). Tijdens zijn studie liep hij stage bij Guy Cassiers en recent regisseerde hij een zeer vrije bewerking van Sartre’s Huis Clos op locatie in een weiland met tweede- en derdejaars studenten van Artez Toneelschool. 
Stephen Liebman vindt in zijn werk een heel eigen mix van teksttoneel en fysiek theater; een midden tussen verhaal en theatrale abstractie. 
Vanaf seizoen 2018-2019 werkt hij onder de vleugels van Frascati Producties. In het najaar van 2018 toonde hij i.h.k.v. Fraslab de door Charles Pas gespeelde solo Kasper (gebaseerd op verschillende naslagwerken, de teksten van Kasper Hauser en het stuk dat Peter Handke over hem schreef in 1967). Katharsis is Liebmans eerste Frascati Productie. “Een spannende update van een klassiek verhaal, dat vooral indruk maakt vanwege de scherpe spelregie.” Theaterkrant over Fuckboy

€13 / €9,50
Frascati 4
Tickets online €1 goedkoper